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Rear transaxles boxes

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619 views 4 replies 3 participants last post by  Skyking  
#1 ·
Hello guys !
I am very interested in transmissions .
I 've two shapes of rear transaxles boxes :
The latest transmissions are reinforced at the outlets of the trumpets that support the axle shafts... Why this modification? Has anyone ever seen breakage on the early casting types (222, 444, 446, etc.)?
Thanks for your answers
Kindest regards Gilou
 

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#2 ·
What you are seeing in the pictured transaxle housing is a loader-backhoe model, with fully webbed/gusseted axle tubes.

There is very little, if any, anecdotal evidence of transaxle case tube failures in the 200/400 and later tractors. Same is true for the axles themselves. I think I've discussed 1 or 2 instances in 15+ years with customers whose tractors literally fell off trailers on the highway.

There is much history on axle casting damage in the sump area, as a result of internal components getting loose/broken and then being wedged between the ring gear and the housing. This is totally unrelated to the gusseted ... or webbed ... axle housing you have pictured.

The weight of a typical 200/400 series tractor ranges something like 700 lbs up to about 900 lbs depending on engine, equipment, and installation of basic accessories.

The 600/6000 series tractors, which use fundamentally the same transaxle casting, weigh in at around 1300-1500 lbs typically. Many are up to 2000 lbs when well equipped with chassis weight.

The same 600/6000 tractors, when equipped with a backhoe, will weigh in more like 2800-3000+ lbs. It is this additional weight and operating loads that brought about the webbed transaxle housing. Then consider also the loading forces of 500+ lbs in the loader bucket, or the digging forces on the rear axle when using the backhoe.

To be clear, Ingersoll did eventually simplify the offering ... best I can tell in the early 2000's ... by applying the webbed transaxle housing to ALL 3000/4000/4200/6000 and 7000 series tractors. Overall a VERY robust piece of the tough Case/Ingersoll tractors, not withstanding the occasional broken carrier bolts in earlier production periods.

Brian
 
#3 ·
Ce que vous voyez dans le boîtier de boîte-pont illustré est un modèle de chargeuse-pelleteuse, avec des tubes d'essieu entièrement sanglés/à soufflets.

Il existe très peu, voire aucune, de preuves anecdotiques de défaillances des tubes de carter de boîte-pont sur les tracteurs 200/400 et ultérieurs. Il en va de même pour les essieux eux-mêmes. Je crois avoir évoqué un ou deux cas en plus de 15 ans avec des clients dont les tracteurs sont littéralement tombés de leurs remorques sur l'autoroute.

Il existe de nombreux cas de dommages aux pièces moulées d'essieu dans la zone du carter, causés par des composants internes qui se sont desserrés ou cassés, puis coincés entre la couronne et le carter. Cela n'a aucun rapport avec le carter d'essieu à soufflets ou à nervures que vous avez photographié.

Le poids d'un tracteur typique de la série 200/400 varie d'environ 700 lb à environ 900 lb selon le moteur, l'équipement et l'installation des accessoires de base.

Les tracteurs des séries 600/6000, qui utilisent fondamentalement la même boîte-pont, pèsent généralement entre 690 et 780 kg. Nombre d'entre eux pèsent jusqu'à 900 kg avec un châssis bien équipé.

Les mêmes tracteurs 600/6000, équipés d'une rétrocaveuse, pèseront plutôt entre 1 270 et 1 360 kg. C'est ce poids supplémentaire et les charges opérationnelles qui ont conduit à l'utilisation d'un carter de boîte-pont à ailettes. Il faut également tenir compte des forces de chargement de plus de 225 kg dans le godet de la chargeuse, ou des efforts d'excavation sur l'essieu arrière lors de l'utilisation de la rétrocaveuse.

Pour être clair, Ingersoll a finalement simplifié son offre… du moins au début des années 2000… en installant le carter de boîte-pont à sangles sur tous les tracteurs des séries 3000/4000/4200/6000 et 7000. Globalement, il s'agit d'une pièce très robuste des tracteurs Case/Ingersoll, malgré quelques bris de boulons de support lors des premières phases de production.

Brian
[/CITATION]
Merci beaucoup Brian pour ces réponses rassurantes !!
Est-il préférable d'intervenir dans le pont différentiel d'un tracteur de 1991 pour mettre à niveau led quatres boulons de fixation de la grande couronne ?
Vous évoquez la possibilité de casse..?
Merci encore pour votre attention
Glou
 
#5 ·
I have a 646 with an unwebbed trans housing that I ran with a crazy amount of ballast in the box from 1979 til about 2023. Over the years, I broke the trans gears, the grade eight through-bolts and one of the axle shafts where it is welded to the backing plate. I never had a trans case failure - nor even excess wear on the bearings at the ends of the axle tubes. Lucky duck. I'm pretty sure the parts book that my dealer gave me shows different axles for the regular 646 and the "646 BH". I think the BH axles may be a bit thicker. I second the intel on the close tolerance at the base of the case to the large trans gear. They should've cast in more clearance. A local shop told me water collecting there has caused freeze damage by breaking out the casting. I'm always concerned about leaving any metallic debris in the "sump" area.